Jag är inne

på dag nr 3. Det känns jättebra. Det som är jobbigt och tar tid tycker jag är att lägga in allt i dagboken, men jag måste ta mig den tiden. Att jag har haft ett uppehåll sen november beror på att jag varit gravid och därmed inte har räknat vad jag ätit, men efter ett mf är jag nu tillbaka på banan igen. Hoppas jag. Jag har som mål att gå ner 20 kg till midsommar. Inte helt orealistiskt, men dock inte heller utrymmer för utsvävningar. Det skulle kännas jättebra. Den här veckan har jag i stort sett ätit bönor och kikärtor med diverse tillbehör. Det hade jag inte trott för tre år sen då jag inte åt något av det om jag inte var tvungen, ok, vita bönor i chili kunde jag väl trycka i mig, men där gick gränsen. Idag tycker jag att det är jättegott, så det kanske finns hopp för mig också. =) Jag lovar att jag i alla fall ska göra mitt yttersta för att planera, och äta häslosamt. Försöka motionera mer, och hålla mig till mina kcal som jag får äta. Men det fungerar ju så länge man planerar. Just nu så känns det helt ok, och inte jobbigt alls. Förutom att just planerandet tar sån tid då, men det kanske det är värt… Nu är det i alla fall dags att packa ihop här och krypa till kojs.

Dagen har sett ut som följer:

Frukost: 2 ägg, 2 apelsiner och 1 dl keso
Lunch: Chili med kikärtor, kidnaybönor och grön sallad.
Mellis: 2 ägg, en nutrilettbar (hade inte så mycket till lunch)
Mellis: Nutrilettbar på tåget hem då jag jobbat sent.
Middag: Räkröra med kikärtor

Totalt: 1574 kcal
Dagsbehovet: 1620 kcal


När solen skiner känns allt mycket lättare