Förra veckans mat

Då jag fått förfrågan om vad jag åt förra veckan för det härliga resultatet så har jag försökt sammanfatta det lite. Eftersom jag planerat köra riktigt strikt så har jag valt att använda mig av ”My fitness pal” till en viss del. Men livet kommer ofta emellan och allt är inte medtaget och jag kommer faktiskt inte alls ihåg vad jag åt förra veckan så jag är glad att jag ändå lagt in en hel del, och att jag lagt upp en del på Instagram. 😉 Jag var även på akuten och ett sjukhuset ett par vändor förra vecka då min dotter skadat sig så allt blir ju inte alltid som planerat tyvärr.

Men i stort såg det ut så här:

Måndag (extrajobbade ensam, då det var annan dag påsk)

Brunch: 2 ölkorvar och en Castello Double Cream Brie + några macademianötter
Middag: Räksallad (Räkor, parmesan, valnötter, isbergssallad, gröna paprika, majonnäs)

Tisdag

Lunch: Kallrökt lax med sallad (sallad, rödlök, gurka, majo)
Middag: Grillad ryggbiff med  sparris och smör

Onsdag

Lunch: Grillad biff + sallad (ungefär som ovan) + en halv (75 g) Castello Double Cream Brie
Middag: Grillad biff och broccolisallad (broccoli, parmesan, majo)

Möte: Där blev det lite härligt snacks med oliver, ostar och salami och på tok får många jordnötter.

Torsdag
(Frissan med F m.m.)

Brunch: Kyckling och sallad + en proteindrink innan vi åkte + en burgare utan bröd på stan.
Middag: Pytt-i-panna (sjukt god) med Kyckling, bacon, smör, champinjoner, purjolök och haloumi.

Fredag

Brunch: Proteinshake  (proteinpulver 3 g kolhydrater + 1 dl vispgrädde), småplock (ostar, oliver, grönsaker, tapas, jordnötter)
Middag: Ingen var hungrig så vi åt lite mer småplock 😉

Lördag (Jobb)

Brunch: Rostbiff + 125 g Castell0 White with Chili
Middag:
Tacos (sallad, köttfärs, räkor, salsa, lök, bönor, gurka, paprika, hummus, vitlökssås)

Söndag

Brunch: 2 stekta ägg, bräckt skinka, pimentos de padron och lite jalapenomjukost.
Middag: Hamburgare (Hamburgare, ost, sallad, tomat, dressing, lök)

Det var väl i stort sett veckans intag + en del som jag vet att jag ätit men inte kommer på vad riktigt. Lite mer macademianötter bland annat. Typ 2 påsar. 😉 Jag har ätit ordentligt som sagt och det har inte varit jobbigt någonstans. 😉

_________________________________

 

2 thoughts on “Förra veckans mat”

  1. Tack, för att fick veta lite hur du fixa med maten, för så bra resultat. Såg att du skippade bort frukosten för hela veckan , så tror att jag måste ta det också mer med. Halvfasta har jag gjort länge sedan sist, men får väl försöka igen. Det kanske misslyckades på grund av att försökte äta det 500 kcal som var kalori gränsen och blev jätte hungrig oftast på kvällen och ville bara få mat och ”över åt då för hela dagen” 😉 Ha det så bra. Kram/Paula

    1. Jag äter oftast bara 2 mål om dagen, det passar mig bra. Men ibland kommer ju livet och det blir som det blir. Den här veckan har jag gått in mer för PF, 16:8 i veckorna men jag är inte stenhård på tiderna.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.