Vecka 2

Resultatet vecka 2 blev -1,5 kg. Det får jag väl vara nöjd med. Nu känns det riktigt bra. Jag har ätit ungefär som förra veckan men fastat fram till lunch. 16:8, funkar bra för mig. Jag är sällan hungrig men det finns tillfällen då jag kan känna att jag inte är 100 % nöjd och då är det fettet som saknas. Det är svårt att hitta bra rena fettkällor som är goda tycker jag. Majonnäs funkar bra till exempelvis sallad, smör vill jag gärna ha ett köttstycke till eller en macka. Mackor försöker jag komma ifrån så det får jag helt enkelt låta bli. Jag har lite svårt för fettkaffe m.m. Hur gör ni? En fet sås till måltiden är ju så klart det bästa, men det är inte alltid det finns. 😉 Den här veckan har jag dessutom tänkt avstå från mejerier så gott det går sen får vi väl se hur det går i praktiken.

Ett annat mål jag har nu i maj är ju att gå minst 10.000 steg/dag och det har jag faktiskt lyckats med hittills. Så början på maj känns helt ok. Hade varit trevligt med lite varmare väder dock. 🌸

One thought on “Vecka 2”

  1. Det var ju bra resultat med vikten.** Grattis** ! Jag sätter kokosolja och grädde till kaffet , så tycker att det går bra att dricka. Brukar ta ett msk olivolja också varje dag. ** Vanlig grädde går ju byta till många andra varianter. Kokosmjölk, havregrädde och mandelmjölk mm…! Du vet ju att det finns mycket att välja på.** Eller få dina fetter från avokado ?*** Mina promenader går också bra och började idag 16:8 och det har gått bra hela dagen. Så då fortsätter vi bara en dag i taget . 😉 Kram/Paula

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.